کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

عقل کل بس است؛ خانم ها رو سفید از آب درآمده اند!!!

 


نوشته: میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)



عقل کل بس است؛ خانم ها رو سفید از آب درآمده اند!!!

 

این روزها بگو و مگو و مشاجره بین زن و شوهر ها حکایت از ماجرایی تازه دارد، حالا دیگر عامل بیشتر نزاع های خانوادگی، آقایان هستند. بله صحبت از نزاع است نه صحبت منطقی، نه بحث عاقلانه؛ بماند که فقط کلام نیست که این روزها از عفت خارج است، طرز رفتارت هم که بدون مطالعه و آگاهی است از عفت خارج شده؛"چهاردیواری اختیاری" به معنی هر کاری و هر طور رفتاری نیست.


اگر نقطه ضعف نشان دهی اول سراغ سطح تحصیلاتت نمی روم بلکه درک تو را از فرهنگ می سنجم، همین که اهل مطالعه نباشی، خودش یک امتیاز منفی است، فرقی نمی کند چه قدر کتاب می خوانی، بخوان چه کمتر از من چه بیشتر؛


- جامعه از تو نمی خواهد کتاب بخوانی، به هزار و یک دلیل، اما تو فریب نخور. نگو به چه درد می خورد؛ بخوان و  فکر کن. چیزی که از تو سالهاست گرفته شده و تو این را هم متوجه نشدی. اصلا به همین دلیل که اقساط زیادی داری و صبح تا شب باید بدوی تا چک هایت پاس شود و قسطی برایت پرداخت نشده باقی نماند، قرار است که باعث شود تو کتاب نخوانی و ندانی «فرهنگ گفتگو و مذاکره» یعنی چه

 

از مطالعه قرار نیست این نتیجه را بگیرم که علم بهتر است، اما می خواهم نتیجه بگیرم که فرهنگ مطالعه، فرهنگ درست حرف زدن است و در عین حال بالغانه خواسته ها و احساسات خودت را بیان کردن.


وقتی به عنوان یک مرد به همسرت می گویی من از مشاور بیشتر می فهمم، دقیقا به آگاهی تو شک دارم. برایت متاسفم و آن خانمی که فریب تو را خورد و حالا یک تنه باید زندگیت را جمع کنم وقتی همکاری نمی کنی.

 

از در که وارد کلینیک می شوی با اولین نشست و برخاستت دستم می آید چند مرده حلاجی.

 

-جالب است همین آقایان که فرقی ندارد مهندس هستند یا نه، بارها شده چنان به اطرافیان خود مشورت می دهند اعم از محرم و نامحرم که من که در این حرفه تحصیل کرده ام به خود اجازه نمی دهم در هر شرایطی و به هر کسی راهنمایی دهم.


عقل کل بس است؛ خانم ها رو سفید از آب درآمده اند!!!


صدای مشاور تهران: 9092301285


مشاوره تلفنی تهران و شهرستان: 9099071164

 


 

 

باورهای اشتباه به جای درمان، حالمان را بد می کند.



نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


باورهای اشتباه به جای درمان، حالمان را بد می کند.

 

این مطالب را بر اساس تجربه های هر چه بیشتری که با مراجعان دارم می نویسم امیدوارم به دقت مطالعه کنید.

 

روی سخنم بیشتر با والدین یا کارفرمایان یا افرادی که به نحوی با فرد بیمار سر و کار دارند، می باشد. یکی از این مشکلاتی که باعث شد تا این مطلب را بنویسم اختلالات خلقی، برخی اختلالات شخصیت که باعث می شود فرد مبتلا دچار بی ثباتی خلقی، واکنش های آنی و شدید و از کوره در رفتن ها و رفتارهای مخربی از این قبیل شود. همه می دانیم که وقتی فردی دچار بهم ریختگی هیجانی است، پای تفکر منطقی و چاره اندیشی عاقلانه می لنگد. بدون تردید این افراد خیلی کارها انجام می دهند، خیلی راه حل ها را پیش می گیرند اما به احتمال زیاد اوضاع بدتر می شود.

 

 اگر فرد بیشتر اوقات چنین وضعیتی در زندگی گذشته خود داشته، و در خیلی از مواقع اعم از رانندگی، مشاجرات روزمره، تصیم گیری های مهم، واکنش های شدید داشته و دارد، و این سابقه طولانی است و زیاد اتفاق می افتد و بیم هر حادثه ای می رود رک و راحت می گویم درمان این افراد باید زیر نظر یک تیم درمانی باشد و از طریق تحت نظر بودن مداوم روانپزشک و روانشناس بالینی و در صورت نیاز مشاور خانواده صورت می گیرد. 

 بهتر است افرادی که مراقب اینها هستند(والدین، همسران، کسانی که با بیماران سر و کار دارند مثل کارفرمایان) از این که فقط به روانپزشک یا فقط روانشناس مراجعه می کنند، خودداری کنند. اگر چنین است امیدی به درمان یا بهبود اوضاع نداشته باشند جز برای مدتی کوتاه.

 

متاسفانه، یک باور اشتباه که از نداشتن علم کافی ناشی می شود این است که بارها شندیم آقایی یا خانمی به همسر خود یا فرزند خود می گوید:«اگر درمان قرار بود موثر باشد همان دو سه جلسه اول اثر می گذاشت، پس دیگر ادامه نده.»

 

در مورد این واکنش این جانب به عنوان مسئول کلینیک شخصا یک جواب دارم:


مراجعان محترم در صورتی که برای تصمیم گیریِ درمان به خاله، دعا نویس، عمه، مادر شوهر یا شوهر مراجعه کرده اید، دیگر در این کلینیک ویزیت نخواهید شد و لطفا برای ادامه درمان به همان عمه، خاله، دعانویس، مادر شوهر یا شوهر محترم مراجعه نمایید.


در مورد این اختلال با علایمی که گفته شد با دو یا سه جلسه کسی نتیجه نخواهد گرفت.


مشاوره تلفنی خانواده: 9099071164

(از تلفن های ثابت تهران و شهرستان بدون پیش شماره همه روزه و ایام تعطیل از ساعت 9 صبح الی 11 شب)


تلفن پذیرش کلینیک: 02177249607


مشاوره تلفنی و حضوری انتخاب شغل


نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)



سوال های متنوعی در جلسه های مصاحبه شغلی پرسیده می شود. تجربه من (مسئول کلینیک) نشان می دهد این روزها ، پیش بینی نوع مصاحبه غیر ممکن است. گاه ملاک مصاحبه کننده،" کار تیمی و انعطاف پذیری" کارجوست، گاه "محافظه کاری" خط مشی سازمان است.

کارجو می بایست آمادگی همه شرایط را داشته باشد. "جو روانی" کارجویانی که در صف مصاحبه نشسته اند هم بی تاثیر نیست.


گاه دیده ام کسی که رزومه بسیار پر محتوایی ارائه می کند ولی در مصاحبه پذیرفته نمی شود اما مشاهده این شخص توسط دیگرانی که در نوبت مصاحبه هستند بسیار می تواند پر استرس باشد.


یک تجربه می گوید " توان علمی" در موفقیت مهم است اما این روزها "توان تجربی و سابقه کار" هم اهمیت زیادی دارد. نگران این نباشید که جاهای مختلف کار کرده اید و یک جا ثبات نداشته اید چه بسا اکنون تجربه های زیادی کسب کرده اید ولی احتیاط کنید تا سنین بالا درگیر تنوع شغلی و تغییر مکرر شغل نشوید.


توصیه می شود افراد خود را به قدر واقع بینانه محک بزنند از خود و شناخت شخصیت و نقاط ضعف و قوت خود غافل نباشند.


پذیرش کلینیک: 02177249607


مشاوره تلفنی کشوری: 9099071164


 

روشی صحیح برای درمان اضطراب


روشی صحیح برای درمان اضطراب 

میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)

 

مدیتیشن و ریلکسیشن، موسیقی درمانی و روش هایی از این قبیل بسیار مفید هستند و یادگیری آن را همواره همه همکاران ما توصیه می کنند اما گاهی به عنوان روش درمانی تجویز نمی شود. مصرف دم نوش های گیاهی هم که این روزها رواج زیادی پیدا کرده و در هر کافی شاپی و رستورانی و حتی منازل و مهمانی ها رایج شده است  با این وجود، حتی از  نوع آرام بخش آن، باز هم به عنوان روش درمانی شناخته نمی شود. چه بسا افراد زیادی به آن پناه می برند برای تسکین یا تصور می کنند بهتر از داروست.

 

درمان اصلی مشکلاتی مثل اضطراب و استرس یا در حیطه دارو درمانی است یا شناخت درمانی و یا درمان های تکنولوژیک مثل نوروفیدبک 

 

اگر با علایم بالینی شدیدی مواجه هستید که مدت هاست از آن رنج می برید و بیشتر روزها آن را تجربه می کنید، مثل: بی قراری، خستگی، ضعف در تمرکز حواس یا احساس تهی شدن ذهن، از کوره در رفتن های زیاد، مشکلات خواب، خواب آَشفته، تپش قلب، تعریق و احساس ضعف و سستی؛



اینها علایمی هستند که تجربه مکرر و طولانی مدت آن تنها یک معنی دارد: مراجعه فوری به متخصص روانشناس بالینی و روانپزشک و پس از گرفتن دارو و شروع به مصرف آن سراغ روش هایی که در بالا از آن یاد شد، بروید البته به جز دم نوش! که صرفا می توانید برای دور هم نشستن و در مهمانی ها از آن استفاده کنید و تا زمانی که همچنان رایج است با سرو آن کلاس هم بگذارید!

 

سایر روش ها مثل موسیقی درمانی، مدیتیشن و ریلکسیشن در کنار درمان های اصلی کمک می کند شما احساس خودکنترلی بهتر، اضطراب کمتر، نگرانی کم و کنترل شده تر داشته باشید اگر همه این ها را منظم طی کنید امید است بتوانید بر اضطراب خود غلبه کنید. پس درمان درست را به کار بگیرید و اثر واقعی آن را لمس کنید.


مشاوره تلفنی تهران و شهرستان: 9099071164


(تماس همه روزه و ایام تعطیل از ساعت 9 صبح الی 11 شب از تلفن های ثابت)


پذیرش حضوری: 77249607