کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

گفتگو در زندگی زناشویی(1)


نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)



با گفتگو حرفت را بزن


گفتگو تکلیف رابطه رو مشخص می کنه، صحبت کردن به رابطه جهت بهتری میدهد به خصوص وقتی برای هدف مشخصی در رابطه هستیم چه قرارداد کاری و چه روابط عاطفی، با این حال بیشتر صحبت ما در مورد روابط عاطفی افراد هست، جایی از زندگی که قراره دو نفر هم رو درک کنند تا تصویر بهتری از زندگی و تفاهم داشته باشند

قبلا گفتیم که وقتی رابطه و گفتگو با ابهام همراه باشه و پس از پایان گفتگو و قرار ملاقات ذهنمون درگیر کشف و ابهام زدایی از آنچه شنیدیم باشه، قطعا به رابطه و گفتگو ایراد وارده و در صورت ادامه این وضع خطر جدی رابطه را تهدید می کنه

حالا در چند بخش مروری خواهیم داشت، وقتی بد گفتگو می کنیم چه اتفاق هایی می افته و اصلا گفتگوی بد که یک رابطه رو پر ماجرا می کنه چه ویژگی هایی دارد؟

در گفتگوی بد هیجان غالبه تا منطق

در گفتگوی بد، تصورات منفی ما از قصد و غرض طرف مقابل باعث هیجانی شدن بی جهت ما می شود و در صدد انتقام و تلافی بر می آیم و آن وقت است که زبان به تهدید باز میشه

در گفتگوی بد بعضی چنان عادت دارند به جای بیان آنچه که ناراحتشون کرده مستقیم بروند سراغ برچسب های بد و نابود کردن شخصیت طرف مقابلشون و خانواده و دودمان آن شخص نگون بخت، که بی درنگ هر کی بشنوه می خواهد سر به تن آن شخص توصیف شده نباشد.

در گفتگوی بد، خیلی ها سعی می کنند اول اوج حمله و خشم همسرشان را بیان کنند که احتمالا ناسزاگویی، کتک کاری، و تخریب وسایل منزل بوده و ما مشاوران می تونیم مکالمه های بعدی را پیش بینی و کاملا از حفظ بیان کنیم مثلا پس از این صحنه، طرف مقابل می گه: خب بگو قبلش تو چی کار کردی که من از کوره در رفتم، بگو کامل بگو. جلو مشاور کامل بگو،

در ادامه،  حمله های طرف مقابل با برچسب زدن و کنایه شروع می شود: اجاه بدین خودم بگم این خانم جوری که به نفع خودشه تعریف می کنه، متاسفانه مثل اینکه گاهی فراموشی هم می گیرد.

و این چرخه می تواند ادامه داشته باشه و طبیعتا هیچی را حل نمی کند. چون تلاش طرفین برای اینکه که هر رفتاری رو به گذشته و رفتار قبل ربط بدهند. و تمامی ندارد.


پذیرش کلینیک:02177249607


مشاوره تلفنی:9099071164