کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

مغزم کشش ندارد

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


یکی دیگر از علایم اضطراب، کاهش تمرکز  است. بسیاری از کسانی که مبتلا به اضطراب یا نشانه های استرس هستند به خصوص کسانی که اضطراب و استرس در آنها مزمن یا طولانی شده و سایر نشانه ها در آنها برای مدت زمان بیشتری ادامه داشته گزارش می دهند که قادر به انجام دو کار همزمان نیستند یعنی به عنوان مثال قادر نیستند هم تحصیل کنند و هم شاغل باشند(حتی اگر برای هر دو وقت کافی داشته باشند)

 زیرا به قول آنها احساس می کنند مغزشان کشش ندارد، به طور مکرر تمرکزشان را از دست می دهند و احساس می کنند هنگ کرده اند.

این گروه از افراد در شرایط سالمی نیستند و می بایست هر چه زودتر از جلسه های روان درمانی یا نوروفیدبک(البته در صورت لزوم) استفاده کنند و چه بسا برای شدت علایمی که گفته شد ممکن است در وهله اول از دارو درمانی استفاده شود.

خبر خوش برای کسانی که از دارو درمانی خوششان نمی آید این است که اگر متعهد به برنامه های کلینیک باشند می توانند از برنامه های  پیشنهاد شده ی کلینیک بیشترین بهره برداری را برای کاهش استرس بکنند تا کمتر نیاز به دارو داشته باشند.


پذیرش کلینیک: 02177249607

صدای مشاور: 9092301285

ازدواجی عاقلانه



                                  

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


وقتی از چاله به چاه می افتیم



وقتی بحران هایی در زندگی پشت سر می گذارید از قبیل فوت اعضای والدین یا شکست های شغلی یا عاطفی، اعتیادی که تازه ترک کرده اید و.... به خصوص منظورم حوادثی است که فشار روانی آن بسیار زیاد است به طوری که به شدت ذهن و احساس شما را مشغول کرده، وارد روابط عاطفی به خصوص ازدواج نشوید تا فاصله زمانی لازم را از بحران بگیرید و به تعادل لازم برسید.


 این تصور که ورود به رابطه عاطفی حال من را عوض می کند ریسک بالا و خطرناکی است. شریک شما وظیفه تحمل ناراحتی های شما و مدارا کردن با وضعیت دشوار شما را ندارد، لطفا آن را در خلوت خود و با حمایت متخصصان حل کنید. شریک زندگی شما با شما وارد رابطه می شود که تحت حمایت های شما قرار بگیرد نه بالعکس؛ 

متاسفانه بسیاری از والدین برای اینکه فرزندشان ناراحتی کمتری تحمل کند برای او نسخه تشکیل خانواده می پیچند.


بنابراین این باورها را دور بریزید:


 - روابط جدید مثل ازدواج می تواند حال من را بهتر کند.


- شریک زندگی برای پشت سر گذراندن بحرانی که پیش رو دارم حمایتم می کند.


پذیرش کلینیک: 02177249607


صدای مشاور: 9099071164

(تماس روی خط صدای مشاور همه روزه و ایام تعطیل از ساعت 9 صبح الی 9 شب)

هنر گفتگو در روابط زناشویی


میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)

هنر گفتگو در روابط زناشویی


یکی از مشکلاتی که این روزها زوج ها را به مشاوره می کشاند در اصل قضاوت و برچسبی است که بر رفتار شریک زندگی شان می گذارند.  

من پس از سالها گفتگو با خط صدای مشاور و مراجعانی که حضوری آمدند، متوجه شده ام به جای بیان مشکلات و رفتارها و نحوه گفتگویی که بین آنها اتفاق می افتد و توجه به پاسخ هایی که به یکدیگر می دهند، در همان ابتدای صحبت همدیگر را با بی انصافی و کم توجهی متهم می کنند و شروع گفتگو با مشاور معمولا چنین است: 

"شوهرم خیلی بی انصاف است.... خیلی بی ملاحظه است....خیلی عصبیه." متقابلا همسر می گوید: "خب، بگو که چی کار کردی که من عصبی شدم...." و این آغاز تنش است در صورتی که اگر از همان ابتدا رفتارها را توضیح بدهند خود به خود به کنترل تنش کمک کرده اند.

متاسفانه این قضاوت و برچسب و تفسیرهای ذهنی باعث اوج گرفتن مشاجره و اصطلاحا جوش آوردن افراد می شود. طبیعتا به دنبال تکرار این شیوه رفتار، آستانه تحمل پایین تر می آید و مشاجره تبدیل به نزاع می شود.  پایین تر بودن سن برای ازدواج، تفاوت های فرهنگی زوج ها و نوع مشاغل و عدم مطالعه باعث تشدید این مشکلات می شود.


پذیرش کلینیک: 02177249607

صدای مشاور: 9099071164

(تماس همه روزه و ایام تعطیل از تهران و شهرستان)


نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از تقاطع آیت و میدان صدم

 

ساختمان پزشکان نگین - طبقه 5 واحد 20

برنامه های کلینیک روانشناسی در شرق تهران


خدمات کلینیک مشاوره: 

 

- ارتباط موثر در خانواده، محیط کار و روابط زناشویی

 

 

- تحلیل و شناخت روابط پیش از ازدواج



پذیرش: 02177249607


مشاوره تلفنی:9092301285


نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از تقاطع ایت  


ساختمان پزشکان نگین طبقه 5 واحد 20


در ازدواج با چه اشخاصی احتیاط کنیم


نوشته: میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)


    وقتی بر سر زمین هم منت می گذاریم راه می رویم!


ایده آلی و کمالگرا بودن خوب نیست در بسیاری مواقع داشتن این ویژگی ها در خانواده هم برازندگی ندارد وقتی خود یا خانواده خود را را برجسته و خداگونه بپنداریم در جستجوی بایدها و الزام ها هستیم: ما را همیشه فوق العاده دیدن...، بچه ها ی ما زبانزد خاص و عام هستند و... ، می گویند اینها بچه های خانواده ی فلانی هستند... باید در مدرسه همیشه جز شاگرد اول ها باشند. هیچ همسایه ای تا حالا صدای بلند ما را نشنیده است... 

این به قول آلبرت الیس یکی از آن تفکرات غیر منطقی است که مانع از راحت زندگی کردن می شود.

 

در مشاوره های پیش از ازدواج، کار و سایر بخش های زندگی هم این اشخاص پیدا می شوند اشکال کار اینجاست که یک حادثه ی کوچک باعث بهم ریختن این اشخاص و از کاه کوه ساختن می شود.

 

اشکال دیگر هم این است که این ویژگی ها از اشخاص، شخصیت های دگم و انعطاف ناپذیر می سازد.

 

زندگی کردن در کنار این اشخاص اضطراب آور است چون باید همواره احتیاط کنی دست از پا خطا نکنی.از سوی دیگر، اشخاصی که خود را برجسته و خداگونه می پندارند مدام در پی انتقادی نگاه کردن به اطراف هستند، روابط اجتماعی محدودی دارند زیرا همه را از خود طرد می کنند. توصیه می شود در ازدواج با این اشخاص احتیاط کنید.


پذیرش کلینیک: 02177249607


صدای مشاور: 9099071164