کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

مشاوره و روان شناسی تلفنی


مشاوره تلفنی برای ساکنان تهران 


در  زمینه 


خانواده، ازدواج، کودک


(همه روزه و ایام تعطیل از 9 ساعت الی 11 شب)



9092301285


9092301726


تلفن کلینیک جهت پذیرش:


02177204357


تماس همه روزه از ساعت 4 الی 8 شب



ساکنان سایر شهرها می توانندبا تماس به یکی از شماره های

 

کلینیک  از نحوه دریافت خدمات مشاوره تلفنی آگاهی یابند.

صمیمیت و عوامل تحکیم کننده آن در ازدواج



نوشته : امین میرموسوی


مشاوره تلفنی در تهران :9092301285


پیش از این در مورد صمیمیت در روابط زناشویی صحبت کردیم. صمیمیت یک نیاز اساسی و واقعی انسان است و برخلاف برخی تصورات رایج جوانانی که تازه ازدواج کرده اند،تنها یک آرزو و تمایل نیست بلکه در رابطه با جنس مخالف یک نیاز اساسی است. در این بین تشابهات شخصیتی زوجین به آنها کمک می کند که آنها احساس کنند به وسیله همسرشان درک و فهمیده می شوند.

البته وقتی همسران در نیازهایشان به میزان صمیمیت و نوع خاصی از صمیمیت مشابه باشند،احساسات صمیمانه ایجاد می شود.

فراموش نکنید یک رابطه صمیمانه شامل مشارکت و تجربه ی درک احساسات است اگر یکی از طرفین این توانایی را نداشته باشد یا به هر دلیلی نشان ندهد می تواند فاصله عاطفی بین زوجین ایجاد کند.

 با توجه به اهمیت نیاز یه صمیمیت در ادامه قصد داریم به فاکتورهای مهم ایجاد کننده صمیمیت در روابط زناشویی بپردازیم:

-          محبت یا هیجان : میزان احساسات نزدیک هیجانی که به وسیله همسر بیان می شود. در نظر داشته باشید که به بیان آمدن احساست مهم است.

-          بیانگر بودن و خودافشایی: وقتی زن یا شوهر در رابطه افکار ،عقاید ،گرایشات فکری و احساسی خودشان را درون رابطه بیان کنند و یا بهتر بگوییم توانایی بیان داشته باشند و به زبان بیاورند، طبیعتا طرف مقابل با چنین فردی به شناخت بهتری می رسد تا با کسی مواجه باشد که بیانگر خصوصیات خودش نباشد.

-          تطابق: وقتی زن و شوهر بتوانند با هم به صورت راحت کار و تفریح داشته باشند. اگر زن و شوهر بخواهند تطابق بیشتری داشته باشند باید بتوانند زمان با هم بودن در فعالیت های مشترک ایجاد کنند.

-          همبستگی و تعهد: این عامل می تواند اعتماد و اطمینان در رابطه را تسریع کند.

-          روابط جنسی: میزانی که رابطه جنسی مبادله و ارضا می شود . ارضا جنسی منعکس کننده بیشتر با هم بودن های شدید است که یک زوج تجربه می کنند.

-         تعارض: میزان آسانی حل اختلاف در عقاید و رفتارهای زوجین است. به یاد داشته باشید که مهارت های حل تعارض یک پیش بینی کننده  سطح نهایی صمیمیت در نظر گرفته می شود.

-         اختیار: میزان داشتن استقلال در روابط همسران با خانواده و دوستان است. بارها من (نویسنده) با مراجعانی مواجه شدم که مشکل اصلی آنها که به اختلاف منجر گردیده محدود کردن یکی از زوجین در روابط خانوادگی یا دوستان همسرشان است.

در پایان لازم به ذکر است هدف از  طرح این هفت عنصر اصلی در رابطه این است که خواننده گرامی بتواند این موارد را ملاکی برای شناخت در رابطه با همسرش قرار دهد.

بهتر است چنین تجسم کنید که اگر قرار باشد به این هفت ملاک از 0تا 10 نمره دهید به این ترتیب که صفر نشان دهنده د و عدم وجود یکی از این هفت فاکتور در فرد باشد و ده نشان دهنده برخوردار بودن از این ویژگی ها باشد و طبیعتا نمره پنج هم نشان دهنده حد متوسطی از ویژگی باشد، حال اگر برخی از این ویژگی ها نمره زیر پنج بیاورد، هشداری است که نشان می دهد زوجین تا چه حد باید در جهت اصلاح آن بکویشند.


در این زمینه مشاوره های حضوری و تلفنی کارشناسان ما می تواند راهنمای شما عزیزان باشد:


صدای مشاور :


9099071164