کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

بیش فعالی، در زندگی مجردی و متاهلی

 نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


بیش فعالی، در زندگی مجردی و متاهلی

حتما شنیده اید که کودکان مبتلا به بیش فعالی و نقص توجه، غالبا در بزرگسالی علایم تغییر شکل یافته ی این مشکل را به نحوی نشان می دهند.اما اینکه در زندگی مجردی این اختلال را تجربه کنند یا متاهلی، هر کدام داستان خود و پیامدهای خاص خود را دارد.

برخی علایم نقص توجه و بیش فعالی در بزرگسالی را مرور کنیم و راه کار آن را بررسی کنیم. به غیر نوروفیدبک یا همزمان با اجرای جلسه های آموزش و درمان، پیگیری این توصیه ها هم مهم است.

- افراد گزارش می دهند در لحظه حواسم از صحبت های شما پرت می شود. راه کار: این افراد نیاز دارند به طور متوالی شنونده نباشند میزان توجه آنها برای فواصل زمانی کوتاه برنامه ریزی شده. و این افراد از نیمه ی تایم یک کلاس اموزشی به بعد برای حفظ توجه به مشکل بر می خورند و بیقرار می شوند.

همسر افراد دارای نقص توجه هم باید از بازه های زمانی کوتاه برای صحبت استفاده کند. این تصور غیر منطقی است که از شخص دارای مشکل نقص توجه انتظار شنیدن بیش از ۵ دقیقه به شکل بی وقفه داشته باشیم!

چنین افرادی هم باید بیاموزند که خود، شخصا با تغییر زبان بدن و تغییر نشستن خود حواسشان را مجدد به طرف مقابل متمرکز کنند.

گاهی شکایت می کنند اگر در محیط کار یه مرتبه چند پرونده به انها سپرده شود، گیج می شوند و نصف و نیمه انجام می دهند.

راه کار: ترفند های مختلفی می توان برای حل این مشکل طراحی کرد مثلا  اولین پرونده را باز کنیم و مشغول به کار شویم و بقیه را از حوزه دید خارج کنیم. تاکید می کنم از حوزه دید! زیرا اشخاص مبتلا به نقص توجه قادر نیستند به چند محرک بصری متمرکز باشند.

به هر حال افراد مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی بهتر است از مجموعه ی راهکارهای رفتاری و مشورت گرفتن با متخصصان برای ایجاد این راهکارها استفاده کنند.

پذیرش کلینیک: 02177249607

نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین- طبقه 5 واحد 20

مدیریت کار و خانواده


نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


یک شخص که ادعای مدیریت تعداد زیادی پرسنل در محل کار خود را دارد به شدت از مدیریت رابطه با خانواده و همسر ناتوان است، چرا؟

همه شان نزد ما می نشینند و در ابتدای جلسه مشاوره می گویند:

 من که الان اینجام چند صد نفر زیر دستم هستند و خودم مشاوره می دهم! اما از مشکلات خانه و همسر در تعجبم

و باقی ماجرا...


با یه نگاه ساده می بینیم که ببشتر وقت خودمان را در محل کار می گذرونیم.

نکته جالب اینکه آمادگی خاصی در خود می بینیم برای انعطاف پذیری با پرسنل و حل مشکلات آنها؛

اما در منزل نه تنها انعطافی نیست بلکه تلفن همراه، مقابل تلویزیون نشستن، دستور دادن، سرزنشی برخورد کردن، مقصر دانستن، به خود نرسیدن، جای آن همه ویژگی های مدیریت در محل کار را پر می کند.


لطفا همان استعدادها را به منزل بیاورید:


تغییر در اغلب اوقات ضرورت دارد به طوری که ما را سر حال نگه می دارد.

همان طور که در محل کار از نیازها حرف می زنید در منزل هم ضروری است فکر کنید قرار نیست متوقع باشید ذهنتان را بخوانیم بلکه باید از نیازهایتان حرف بزنید.

زل زدن به تلویزیون به عنوان اعتراض چیزی را عوض نمی کند، همان طور که در محیط کار یاد دارید حال و هوای پرسنل را عوض کنید از همان فن در منزل استفاده کنید.

شما که در مدیریت موفق به نظر می رسید، بدانید که در منزل هم کلمه ها اثر خاص خود را دارد اگر در محل کار خوب سخن می گویید در منزل هم قبل از بیان نکته ای به اثر کلمه ها بیندیشید.

شاید در محل کار دستوری صحبت کنید اما در منزل نه تنها کاربردی ندارد که جای آن را گوش دادن، نگاه رو در رو و بیان خواسته ها و احساسات پر می کند.


پذیرش کلینیک: 02177249607


نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین طبقه 5 واحد 20

 

محبت اما بدون شرط

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


محبت اما بدون شرط

تجربه ی زوج هایی که مراجعه می کنند و اختلاف نظر دارند یا زیاد مشاجره می کنند نشان می دهد که در پایان و بحث و مشاوره تازه به اینجا می رسند که چه کسی شروع به محبت کند و آغاز کننده تغییرات باشد. اگر تا به آخر جلسه مشاوره اوضاع خوب پیش رفته باشد مایلم پایان جلسه به صورت مشروط تمام نشود.

ترجیحا ما می خواهیم که در یک برنامه مستقل و بدون وابستگی به هم ، یکدیگر را خوشحال کنید و نمی خواهیم که پیرو این دیدگاه باشید و از این زاویه بحث کنید که:

تو این کار را برای من بکن تا من فلان رفتار را با تو داشته باشم... تو محبت کن تا من هم محبت کنم

لذا از مراجعان می خواهیم که اجازه ندهند روند بهبود رابطه بین آنها و همسرشان مشروط به شروع از طرف دیگری باشد. صرف نظر از این که همسرتان چه رفتاری با شما دارد شما شروع کنید.

باور کنید به همین سادگی صمیمیت را می توانید افزایش دهید ولی اگه درگیر چرخه باطل فوق بشوید و تله پاتی فکری کنید و درگیر ذهن خوانی شویدکه همسرتان چه فکر می کند و حرکت بعدی او چه خواهد بود و من چه کنم و خلاصه چرتکه به دست شوید وضعیت نوید بخشی دستگیرتان نمی شود.

پذیرش کلینیک:02177249607

نشانی ما:

 میدان رسالت- خیابان هنگام - خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین- طبقه 5 واحد 20