کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

نوروفیدبک در درمان اضطراب


میرموسوی(موسس کلینیک)


اضطراب یک حالت نگرانی و تشویش ذهنی است که با علائم بدنی (مانند تعریق، ضربان قلب)، علائم فکری و شناختی (مانند خطر ) و علائم رفتاری (مانند خودداری از مواجه شدن با موقعیت ها) همراه است. اضطراب در حالت های شدید و مزمن خود می تواند بسیار ناتوان کننده و آزاردهنده باشد. بعلاوه اضطراب در صورت عدم درمان می تواند به بیماری های دیگری همچون افسردگی و بیماری های جسمی و گوارشی منجر می شود.


نشانه های اضطراب درمان نشده عبارت است از : اختلالات حافظه و کاهش تمرکز حواس ، از خواب پریدن شبانه و به خواب نرفتن، احساس کسالت در طول روز به دلیل نداشتن خواب کافی شبانه،  بیماری های جسمی مانند بیماری قلبی، گوارشی، سردرد، تپش قلب، عرق کردن کف دست و پا، احساس سستی و ضعف


بسیاری از افراد متاسفانه علایم بالینی فوق را گزارش می دهند این یعنی بیماری اضطراب در فرد بیمار شدت گرفته و به موقع نسبت به درمان آن اقدام نشده است.


نکته؛ اگر فرد مدت طولانی است با علایم فوق روبروست و به شدت و با تکرار زیاد همراه است بهتر است جهت درمان دارویی اقدام کند و نزد متخصص وروان پزشک برود. به محض کاهش نشانه های بیماری،  درمان های شناختی و نوروفیدبک را شروع کند تا خیلی زود جایگزین دارو شود. به خصوص اگر افکار نگران کننده دارد و نمی تواند بر افکار پریشان خود غلبه کند و تمرکز لازم را داشته باشد درمان شناختی و نوروفیدبک لازم است.


نوروفیدبک خوشبختانه عارضه ای ندارد و یکی از فعالیت های درمانی آن افزایش موج آلفا در مغز است که در حالت اضطراب، فعالیت آن مختل می شود. نتایج پژوهش های داخلی و فعالیت های چند ساله کلینیک ما نشان داده نوروفیدبک با کار روی موج تتا و آلفا توانسته نشانه های بالینی اضطراب را کاهش دهد و افراد راحت تر با چالش های زندگی ، امتحانات و کنترل هیجان مواجه شوند.


تلفن های تماس برای کسب آگاهی بیشتر:


02177249607


صدای مشاور در تهران: 9092301285


صدای مشاور خط کشوری: 9099071164


(تماس از تلفن ثابت بدون پیش شماره)

باجگیری عاطفی



تو هم باجگیر تربیت می کنی...!


نوشته: امین میرموسوی



باجگیری عاطفی یعنی اینکه  همه ما با دکمه های حساسی وارد رابطه می شویم، آزردگی های انباشته شده، پشیمانی، ترس و خشم، عدم امنیت و اضطراب، نقاطی است که ممکن است دیگران به خود اجازه دهند، بیش از حد روی آن دست بگذارند به طوری که ما احساس تحقیر شدن یا مورد سوء استفاده قرار گرفتن بکنیم.

این طرز رفتار دیگران نسبت به ما خط قرمز ما برای ادامه رابطه است.

یادمان باشد در هیچ جای قوانین روابط و واقعیت ارتباط های بین فردی نوشته نشده که افرادی که قصدشان سوءاستفاده است، وجود نخواهند داشت.!!! یک نکته خیلی مهم این است و  بسیاری از مواقع این سوال را از مراجعان می پرسم که : تو چطور رفتار کرده ای که طرف مقابلت اجازه پیدا کرد باجگیری کند؟؟؟ آنها که دور و بر ما هستند اما دقیقا سهم تو در رفتارت چه بود؟



تلفن رزرو وقت حضوری:


77249607



صدای مشاور تهران:


9092301285


صدای مشاور برای شهرستان:


9099071164


تماس از تلفن ثابت بدون پیش شماره