کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

بنویس تا سبک شوی....


« بنویس....بگو..... یه کاری بکن، فقط تو دلت نگه ندار»


 میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)


امروزه این موضوع اهمیت یافته که خاطرات و تجارب هیجانی ناگفته نقش مهمی در جنبه های مختلف سلامت ما دارد بازگو کردن آن چه بیانی و چه به شکل نوشتن ، می تواند از اثرات درمانی برخوردار باشد(به ویژه اثربخشی این موضوع را من –وبلاگ نویس- در مورد افرادی که درتعارض بخشیدن و نبخشیدن فردی در طول زندگی بوده اند، تجربه کرده ام).


کسانی که از افسردگی رنج می برند ،بد نیست بدانند که ابراز هیجان و احساسات در قالب کلمات-حتی بیان نزد مشاور- موجب بازنگری در رویدادها و تجارب هیجانی شده ، که این خود موجب کاهش استرس و از این طریق کاهش مشکلات جسمانی و هیجانی می شود و تجربه مراجعان نشان داده آنها توانسته اند به این طریق افکار مزاحم خود را کاهش دهند.


این مطلب ضمن اشاره به فعالیت بالینی وبلاگ نویس با مراجعان، بر اساس پژوهش های انجام شده در سال1389 منتشر شده در مجله روانشناسی بالینی- سال دوم ،شماره 4 و دانشگاه تربیت مدرس،سال 1387 می باشد.


مشاوره تلفنی تهران:
9092301285
مشاوره تلفنی کشوری:
 9099071164

تماس همه روزه و ایام تعطیل از تلفن های ثابت تهران و شهرستان

برای اضطرابتان کاری بکنید.....!

هیچ احساس کردید زمانی که مضطرب هستید انگار هر چه مطالعه می کنید کم است و در


 نتیجه بیشتر می خوانید(یعنی نوعی وسواس).


.............بی فایده است یا لااقل بیشترین انرژی شما را هدر می دهد.......


اضطراب،عملکرد و کارامدی پردازش را دراطلاعات کلامی به شدت کاهش می دهد. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان برای کاهش آن به اشتباه به صرف زمان بیشتر برای مطالعه روی می آورنددر حالی که پژوهش های انجام شده سال های اخیر و بررسی بالینی مراجعان نشان می دهدکه صرف زمان بیشتر به مطالعه لزوما نمی تواند به عنوان یک راهبرد جبرانی برای افراد دارای اضطراب بالا عمل کند و حتی سطح عملکرد آن را کاهش می دهد.

 

تلفن مشاوره و روان شناسی برای اضطراب و افسردگی :

9092301285
مشاوره تلفنی کشوری:

9099071164

«تماس همه روزه  و حتی ایام تعطیل»

مشاوره تلفنی طلاق

.......دیده پوشیدن نمی داند، دریغ!




نوشته : امین میرموسوی


در حال حاضر شمار اندکی از طلاق ها به طور دو جانبه هم از سوی مرد و هم از سوی زن-انتخاب می شوند و بیشترین نوع طلاق که رواج دارد تمایل یا انتخاب دو جانبه نبوده که به دنبال آن یک یا هر دو طرف احساس درماندگی می کنند و خشم و سرزنش ، احساس بی عدالتی و کمبود احترام به خود ، زوج یا  زوجین را در بر می گیرد.


به هر حال افراد پس از طلاق با احساس های متعارضی مواجه هستند . عوامل استرس زای پس از طلاق را نمی توان جدا از ارزش های اجتماعی شکل دهنده آنها در نظر گرفت. معمولا یکی از احساس هایی که افراد تجربه می کنند خودارزیابی همراه با احساس گناه است. در این مرحله مراجعان ما در مراکز مشاوره در حال بررسی راهی که رفته اند، هستند.گاه احساس خشم می کنند، گاه احساس یاس و نومیدی و یا احساس گناه.


البته این احساس ها بستگی دارد به این که افراد شروع کننده طلاق باشند یا خیر؛ افراد شروع کننده معمولا کنترل بیشتری بر روند طلاق دارند و افرادی که خود، آغازگر طلاق نیستند در بازسازی سلامت روان خود با مشکل بیشتری روبرو هستند به خصوص در مورد زنان که دلواپسی و نگرانی از بابت زندگی و آینده فرزندان خود را دارند، دلواپسی از عدم حمایت در جامعه و احیانا خلاء های قانونی که این امر موجب می شود تا تنش ها حتی بیشتر گردد.


یکی از تنش هایی که در این میان تجربه می شود ، وضعیت فرزندان خانواده هایی است که در گیر و دار طلاق والدین مشغول تحصیل هستند و به ویژه در مقطع ابتدایی به سر می برند به ظاهر وانمود می کنند که وضعیت حضانت مشخص شده و برای مدرسه جای نگرانی نیست اما قطعا برای معلم دانش آموز و سایر مسئولین مدرسه نگران کننده است نه این که آنها به این بیاندیشند که والدین در چه شرایطی هستند بلکه با ابراز احساسات فرزندشان در مدرسه مواجه اند با ناراحتی هایی که ابراز می کند و چه خوش خیال که والدین او را از ابراز هر گونه مشکلی و احساساتی منع  می کنند تا مبادا چیزی از رفتارهای والدین افشا شود اما او همه را می بیند و اگر هم به زبان نیاورد ،رفتارش خود گویای همه چیز  هست و او بزرگسالی نیست که بتوان او را از حقیقت بازنگه داشت ؛ شاعره ای چه خوش گفت: «..... دیده پوشیدن نمی داند ،دریغ».


-به هر صورت ، به زوجینی که قصد جدایی دارند و به خصوص اگر این قصد، صرفا از سوی یکی از طرفین است، توصیه می گردد از حامی ساختن فرزند و تخریب شخصیت همسرشان اجتناب کنند این نه تنها کمکی به آنها نمی کند که خیلی زود اطرافیان خود را از مبارزه ی جاهلانه ای که پیش گرفته اند، آگاه می سازد.

-اگر طلاق از سوی یکی از زوجین آغاز می شود لااقل طرف مقابل برای حفظ سلامت خود بکوشد تا از شرایطی که هر اقدام عجولانه ای می تواند شرایط بدتری را رقم بزند، برحذر بماند.


مشاوره تلفنی خانواده:9092301285



مشاوره ازدواج، روان شناسی ازدواج،روانشناس طلاق و آسیب های پس از طلاق،روانشناس طلاق،تلفن روانشناس کودک،تلفن روانشناس ازدواج، تلفن روانشناس در تهران،تلفن روانشناس:9092301285،تلفن روانشناس خانواده:9092301285،تلفن روانشناس در تهران:9092301285

دلزدگی زناشویی





ازدواج یکی از مهم ترین حوادثی است که در زندگی رخ می دهد. در حالی که برخی از ازدواج ها موجب رشد و شکوفایی زوجین است، بسیاری از زن و شوهرها نیز می توانند به رنج هایی در مقابل یکدیگر بدل شوند.

ارتباط به زن و شوهر این امکان را می دهد که با یکدیگر به تبادل نظر به پردازند و مشکلاتشان را حل کنند و به قول گلاسر در نظریه انتخاب، در دایره حل اختلاف قرار بگیرند.

اما هنگامی که رابطه صمیمانه متوقف می شود،انرژی عشق به آزردگی و خشم تبدیل می شود و در نتیجه ،منازعات فراوان،انتقادهای مکرر، پناه بردن به سکوت، عدم همراهی عاطفی و لاینحل ماندن مشکلات را پدید می آورد و به مرور به دلزدگی زناشویی منجر می شود.

دلزدگی زناشویی، حالت  فرسودگی جسمی،عاطفی و روانی است و زوجهای متوقع را متاثر می سازد. این حالت زمانی بروز می کند که آنها متوجه می شوند علی رغم تلاششان، رابطه ی آنها به زندگی معنا نداده و نخواهد داد. دلزدگی زناشویی از عدم تناسب میان واقعیات و توقعات، ناشی می شود و میزان آن به میزان سازگاری زوج ها و باورهایشان بستگی دارد.

دلزدگی با ضعیف شدن رابطه و پی بردن به مسائل و موضوع هایی که به اندازه گذشته خوشایند نیستند، شروع می شود و اگر در این مرحله کاری برای جلوگیری از پیشرفت این روند صورت نگیرد، همه چیز  از مرحله بد به بدتر می رسد.

توصیه می شود،زوجین، پیش از این که دلزدگی زناشویی بر روابط زن و شوهر سایه افکند،اقدام به آموزش و به کارگیری مهارت های ارتباطی نند.

این مهارت ها شامل : مهارت گفتگو،گوش دادن موثر، مهارت های حل تعارض، و روابط بین فردی است که زوجین می توانند با رجوع به مراکز مشاوره این مهارت ها را از روانشناسان زبده و البته دارای پروانه و مجوز که خوشبختانه تعدادشان کم نیست بهره ببرند.

 

تلفن تماس:02177249607


صدای مشاور: 85 12 230 909


تماس همه روزه از ساعت 9 صبح الی 11 شب

 

کلینیک مشاوره خانواده و مشاوره شغلی فرجام


کلینیک مشاوره خانواده و مشاوره شغلی فرجام

راهنمای شما در زمینه خانواده و ازدواج

*******

- روان شناسی ازدواج، خانواده


- روان درمانی اضطراب و افسردگی

- مجری طب صنعتی سازمان ها(با سابقه اجرا در مناطق نفتی)

- مشاوره شغلی

-انتخاب شغل بر اساس شخصیت شناسی و تحلیل شخصیت


نشانی ما :

تهران- خیابان فرجام- تقاطع آیت و میدان صد-

ساختمان پزشکان نگین- طبقه 5- واحد 20
 

تلفن کلینیک جهت رزرو وقت حضوری 

02177249607

صدای مشاور: 9099071164