کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

دارو دوست ندارید؟ از افسردگی و یکنواختی رنج می برید؟ ورزش کنید.

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


دارو دوست ندارید؟ شاد نیستید؟ ورزش کنید.


چرا بعضی ها عادت به نرمش یا ورزش های استقامتی به خصوص صبح ها دارند و با آن به احساس شادی دست می یایند؟ چرا شما این احساس را تجربه نمی کنید.

دوندگان به این احساس، " شور دویدن" می‌گویند که گروهی دیگر از ورزشکاران مثل دوچرخه‌ سوارن از جمله خود من (نگارنده)هم آن را حس می‌کنند.

دو ماده شیمیایی مهم در مغز دراین پدیده دخیل هستند: لپتینهورمون متابولیک و دوپامین، که یک ناقل عصبی است. لپتین که از مشتقات سلول‌های چربی است، به مغزمان گزارش می‌دهد که چه زمانی بدن ما انرژی کافی دارد.

وقتی میزان لپتین کم باشد، شما میل به فعالیت بدنی پیدا می‌کنید؛ تحقیقات نشان می‌دهد این اتفاق اغلب در افرادی روی می‌دهد که زیاد تمرینات استقامتی انجام می‌دهند.

وقتی از دوچرخه پیاده می‌شویم و وعده بعد از دوچرخه‌سواری را می‌خوریم، مغز به‌عنوان پاداش، دوپامین را که مفرح است آزاد می‌کند.

این موضوع را حتما مثل من تجربه کرده اید و می دانید که بسیار لذت بخش است. این اتفاق تبدیل به یک چرخه خود تداوم بخش از شادی می‌شود که ما را درحالت تمایل بیشتر به این تفریح نگه می‌دارد. دقت کرده اید برای این افراد فاصله گرفتن بیش از حد، از تمرین ناراحت کننده است!!؟

از سوی دیگر، فعالیت های بدنی، میزان متابولیسم پایه را افزایش می دهد، گردش خون را در سراسر بدن بهبود می بخشد، کالری مازاد را مورد استفاده قرار می دهد و با ترشح اندورفین، خلق و خو را بالا می برد2به این ترتیب به کاهش استرس و افسردگی منجر می شود. هرچه ورزش دارای حالت استقامتی باشد نقش بیشتری درکاهش افسردگی نیز ایفا می کند.

این را گفتم که بگویم اگر به خط مشاوره تلفنی من زنگ می زنید یا به کلینیک مراجعه می کنید و من تشخیص افسردگی، اضطراب یا استرس را می دهم و ضروری می دانم که دارو را شروع کنید و شما از آن دسته افرادی هستید که از دارو متنفرید، پس تنها راه چاره شما ورزش های استقامتی است. شروع کنید تا دیر نشده است و اگر دوست داشتید، با من در روزهای تعطیل با دوچرخه همراه شوید.


 پذیرش کلینیک:02177249607

مشاوره تلفنی:9092301285


نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از تقاطع آیت 

ساختمان پزشکان نگین- طبقه 5 واحد 20

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران

                             


   نوروز در راه هست... فرخنده باد


با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و مشکلات نوبت دهی مراجعان

 

پذیرش کلینیک،  به اطلاع می رساند که تعیین قطعی وقت مشاوره،  صرفا با پرداخت هزینه مشاوره،24 ساعت قبل از زمان مراجعه امکان پذیر استهمچنین به اطلاع می رساند بخش صدای مشاور در ایام نوروز همچون سال های قبل فعال است.


مشاوره تلفنی تهران و شهرستان : 9099071164

 (تماس همه روزه و ایام تعطیل و نوروز از تلفن های ثابت تهران و شهرستان)


مشاوره تلفنی تهران:9092301285

 

پذیرش کلینیک: 02177249607

 

استثنائا تا پایان سال پاسخ گویی در ایام تعطیل هم امکان پذیر است

https://www.facebook.com/roshangari.cs

مهارت های گفتگو در زندگی زناشویی


میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)


گاهی زندگی فقط به یک گفتگوی خوب بند است، یک گفتگوی خوب تکلیف رابطه را روشن می کند یا بند دلت پاره می شود یا قرص و محکم می ماند؛ چه در کافه چه در خانه؛ مهم رو به رو نشستن و چشم در چشم صحبت کردن است. بس است دیگر اگر با خودت در کافه خلوت کردی و آرامشت شد سیگاری و فنجان قهوه ای؛ این بار سیگار و فنجان و تنهایی روح تو را می گیرد، حتی این رفتار با داستان "غار" که مریخی ها دم از آن می زنند فرق دارد کمکی نمی کند بلکه شهامتت رنگ می بازد، اعتبارت دود می شود.


درست است که گفتگو مواجه شدن با واقعیت ها هم هست، گاهی سخت است اما مواجه شو. زیر یک سقف زندگی کردن زورآزمایی نمی خواهد، منطق می خواهد، کار سختی نیست، باور کن؛ از دعوا و زورآزمایی راحت تر است. گفتگوی خوب یعنی گوش کردن دقیق، توجه به احساس های کلامی که می شنوی، کالبد شکافی انتظارها و خواسته ها و اهمیت دادن به آن.


در گفتگو  تن صدا، ژست، بلندی صدا، استفاده از کلمه های مناسب یا نامناسب و تماس چشمی آزموده می شود نه قدرت بدنی.

گاهی زندگی فقط به یک گفتگوی خوب بند است.....


 

با این شماره فاصله ام به تو نزدیک است: 9099071164


(تماس روی خط صدای مشاور همه روزه و ایام تعطیل از ساعت 9 صبح الی 9 شب)

پذیرش: 02177249607


https://www.facebook.com/roshangari.cs


منو یاد گذشته ام نینداز


نوشته: میرموسوی(موسس و مشاور)


منو یاد گذشته ام نینداز


متاسفانه افرادی را در جلسه های مشاوره به خصوص در جلسه های پیش از ازدواج می بینیم که تحت تاثیر گذشته ی خود هستند، اسیر چیزی که روانکاوان به آن انتقال می گویند. اگر احساس هایی که را در مورد اشخاصی در گذشته تجربه می کنید، همچنان با شما باشند و آن را با اشخاص جدید، همسر، کارمند شرکت یا رئیس، دوباره تجربه می کنید رابطه ای بسیار پر تنش خواهید داشت.


این جمله را زیاد می شنویم : من را یاد گذشته ام نینداز... ! وقتی فلان رفتار را تکرار می کنی یاد پدرم می افتم... چه حس بدی؛


صد بار بهت گفتم رفتارت را اصلاح کن یاد همسر سابقم می افتم، اصلا شما مردها/ زنها همه اینجوری هستید( به همه نسبت دادن و تعمیم بیش از حد، نگرشی غیر واقع بینانه است و از افرادی با این طرز تفکر دوری کنید)


آیا اشخاص گذشته تا این حد مهم هستند که تاثیر آن ها همچنان به جا مانده است؟

پس چرا ازدواج کرده اید؟


اگر قرار است حوادث گذشته این اندازه مهم باشد که مشاجره های زیادی بین شما ایجاد کند یا با دیدن بعضی اشخاص یا بعضی رفتارها حالتان بد شود، توصیه می کنم پیش از ازدواج این موضوع را حل کنید.


من همینم..... !


پذیرش بی چون و چرای تاثیرات گذشته باعث می شود انسان غیر واقع بینانه ای شوید، زیرا زمان حال ادامه گذشته نیست بلکه حال و گذشته با هم تفاوت دارند. شما دارید با یک اتومبیل مدل بسیار قدیمی در جاده ها و ترافیک امروزی رانندگی می کنید، کار خطرناکی است. اگر با همسر خود رفتاری مشابه مادرتان داشته باشید به مشکل می خورید چون او مادرتان نیست، در این صورت ذهنیت شما انعطاف لازم را ندارد و این خطرناک است. قدرت شما را در گفتگو و مذاکره ضعیف می کند، بحث را به بن بست می کشاند، مانع تصمیم گیری و مشارکت می شود.

 

 

پذیرش کلینیک: 02177249607


اینستاگرام: Moshaver_e_rooz