کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

یک نکته از هزاران نکته پیش از ازدواج

نوشته : میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


یک نکته از هزاران نکته پیش از ازدواج



این روی سخنم با خانم هاست، اگر دوره آشنایی را با کسی آغاز کردید که در پاسخ به این اظهار نظر که بهتره: برویم پیش مشاور؛ می گوید: مشاور نمی فهمه... من خودم بهتر از هر کسی می فهمم یا اینکه بعضی آقایان می گویند ما دو تا آدم عاقل، نیاز به مشورت نداریم...

 

از این افراد حذر کنید و در فرایند آشنایی یک امتیاز منفی برای او حساب کنید. من که مشاور هستم در برخی تصمیم گیری های مهم به همراه همسرم به مشاوری دیگر مراجع می کنم اینکه کسانی که در این رشته تحصیل نکرده اند، با وجود اینکه تحصیل کرده اند و لیسانس و فوق لیسانس  و دکتری همین مملکت هستند، چطور با این قاطعیت و اعتماد به نفس هر گونه مشورتی را رد می کنند، جای شگفتی دارد و افراد خطرناکی هستند.

 

اهمیت این موضوع زمانی روشن می شود که مثل این روزها که خانم هایی تماس می گیرند و از مشکلات خود در رابطه با همسر می گویند و در ادامه این جمله را می شنویم که شوهرم مشاور را قبول ندارد و همکاری نمی کند.

 

متاسفانه پاسخ ما این است که از همکاران ما انتظار کمک نداشته باشید.

 

پس برای این که این جمله مایوس کننده را از ما نشنوید تقاضا دارم:

 

 حس همکاری و مشارکت، قدرت تأمل در پاسخ دادن، نه پاسخ عجولانه دادن در طرف مقابل را بسنجید. هیچ کدام ما از مشورت بی نیاز نیستیم حتی اگر طرف مشورت دهنده تبحر نداشته باشد و نتیجه خوبی نگیریم اجازه نداریم این طور قضاوت کنیم که همه مشاوران خوب نیستند و ...

 

به هر حال باز هم تاکید می کنم از انتخاب افرادی که خود را بی نیاز از مشورت می دانند به عنوان همسر بپرهیزید.

 


مشاوره تلفنی تهران: 9092301285


مشاوره تلفنی تهران و شهرستان: 9099071164


(پاسخ گویی همه روزه و ایام تعطیل از ساعت 9 صبح الی 11 شب)

 

تلفن پذیرش کلینیک: 77249607


دلم شده یک کاسه خون


نوشته: میرموسوی

دلم شده یک کاسه خون.....



مرد: از پنجره زل زده بود بیرون؛ گاهی چنان با احساس با دوستاش حرف میزد انگار ماه هاست اونا رو ندیده.  اه اه اه بدم میاد وقتی اینکار رو می کنه، ببین دکتر قصدش کاملا مشخصه می خواد لج منو دربیاره، چه دلیل منطقی داره؟ من که کلا فراموش شدم؛ شب ها بلافاصله بعد شام میره سراغ گوشیش، چرا دوران نامزدی و اوایل زندگی این کار رو نمی کرد؟

نه قبول نمی کنم باید متوجه اشتباهش بشه، اول خانمم هست که باید بپذیره اشتباه کرده نه من.. .


****


مشاور: اگر فکر کنی باید اول اونه که باید درست بشه یا حرکتی کنه، باختی؛ مگه جلسه پیش نگفتی خیلی کارها برام تو زندگی کرده ؟ همین تو بودی اینو گفتی درسته؟ 

مرد: خب آره

 شاید در خانواده خودت این رفتار را داشتی؛ اما در زندگی زناشویی جاش نیست، شاید در محل کار این اعتقاد را داشته باشی؛ اما نه زیر یک سقف و با همسرت.


می دانی منظورم چه وقتیه؟


مشاور: قبلا هم در موردش صحبت کردیم ولی این قدر سرت شلوغه یادت رفته، این خیلی بده؛ یادته چه جوابی دادم؟

 گاهی باید آنچه که می گوییم و با هم رد و بدل می کنیم مرور کنی؛ این کار بیشتر از هر تکنیکی جواب می دهد. به توگفته بودم: بررسی کن شاید از بی توجهی نباشه؛ اون برات خیلی مایه گذاشته، خیلی کارها کرده طبیعت زن اینه که وقتی احساس سرخوردگی می کند، میره سراغ دیگران که احساسات خودش را درمیان بذاره و حرف بزنه تا سبک بشه یعنی داره میگه حمایت می خوام.


مرد: خب چرا درست و حسابی حرف نمیزنه؟

مشاور: گفتم که طبیعتش اینه ، تو هم باید حساسیت خودتو کمی بالا ببری و احساسات و رفتارشو رمزگشایی کنی. با یک خانم طرف هستی.


اون الان از این که از خودگذشتگی کرده حالا دیگه خسته شده، تو خیلی سرگرم کارت و نیازهای خودت بودی. این یعنی تو نیستی؛ پس کجایی؟


اون الان شروع کرده به سرزنش تو، که باعث ناراحتی اش شدی فکر می کنه کمتر از آنچه کاشته ، برداشت کرده. درسته که اون هم نباید سرزنش کنه، ولی پاسخش فعلا  سرزنش متقابل نیست مبادا این کار رو انجام بدی!


همسرت می گوید بیا سمت من الان وقتشه تو از من حمایت کنی، درسته چیزی نمی گویم ولی با کارهام دارم این پیام رو میدم که "دلم شده کاسه خون". دارم می گویم حمایتم کن، حوصله کن، گوش بده، همیشه ازت پول نمی خواهم، این رفتاها لزوما معنی اش هزینه کردن تو برای من نیست. من احساس می کنم خیلی کارها کردم خیلی با تو  و مشکلاتت ساختم، این حقم نیست. درکم کن.




مشاوره تلفنی روانشناسی تهران و شهرستان: 9099071164


همه روزه و ایام تعلطیل 


پذیرش حضوری: 02177249607


اضطراب یک هیجان موذی....



نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


اضطراب یک هیجان موذی....

 

این روزها خیلی می بینیم که افراد مبتلا به اضطراب دارو مصرف می کنند یا می شنویم که به توصیه دوستان و آشنایان دوره ی یوگا و کلاس هایی از این قبیل می روند.


ما هم مخالف این برنامه ها نیستیم اما لازم می دانم برای افزایش اطلاعات خوانندگان این صفحه که احتمالا در مورد اضطراب جستجو کردند و به صفحه من رسیدند مطلب مهمی را بنویسم و آن اینکه باید ببینید قبل از هر اقدامی اضطراب شما چه شکلی است؟ چطوری می شوید که به من مشاور می گویید مضطربم؟


خیلی ها می گویند کلاس یوگا رفتم و خیلی خوب بود اما مدتی است دوباره اضطراب به سراغم آمده(در اینجا منظورم اضطراب شدید است) و من هم می گویم: چرا که نیاد؟


هر اضطرابی را نمی توان با یوگا برطرف کرد.


وقتی یک نفر درگیر اضطرابی است که نگرانی ویژگی مهم آن است، وقتی با کسی مواجه ام که در طول روز درگیر "افکار تکرار شونده" در مورد آینده و نگرانی  و سوالات چی میشه اگه.... نکنه فلان اتفاق بیفته...... اگه مهمونا از پذیرایی بدشون اومده باشه.... نکنه بچه ام که امسال رفته مدرسه از این بیماری های واگیردار بگیره.... و از این قبیل افکار که در صورت ادامه، سرزندگی و شادابی رو از آدم می گیره و خستگی و کاهش تمرکز و سایر علایمی که در نوشته های پیشین ذکر شد، به ارمغان می آورد.


از این حال و روز انتظار درمان به روش یوگا نداشته باشید.

 

اگر فکر کنم آنقدر اوضاع وخیم نیست که اول دارو بخواهید، فقط به "تکنیک های شناختی" فکر کنید اصطلاحا ما می گوییم "شناخت درمانی" چون درمانگر با شناخت و افکار شما "دست به یقه میشه" و تا چرخه این افکار رو متوقف نکنه دست بردارتان نیست. روش های دیگر شاید صرفا مسکنی باشند برای لحظاتی.


پس شروع کنید....



مشاوره تلفنی تهران و شهرستان: 9099071164

(تماس همه روزه و ایام تعطیل از ساعت 9 صبح الی 11 شب)

پذیرش کلینیک: 77249607


باز هم تکرار می کنم ممنون میشم در صوت تمایل به استفاده از مطالب این وبلاگ و سایر محیط های تحت مدیریت نگارنده ذکر نام و نشانی نگارنده را از قلم نیندازید.  


سپاس از شما خواننده گرامی

درمان تخصصی اضطراب

میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)


سلام 

همواره سعی کردیم  با برنامه تخصصی  درمان و آموزش کنترل اضطراب برای مراجعه کنندگان به همراه سی دی های آموزشی منتشر شده در این کلینیک که به فاصله های زمانی بین جلسات به مراجعه کنندگان داده می شود راهنمای خوبی باشیم برای درمان مشکلات اضطرابی شما؛

شما وقتی در چرخه ی درمان این کلینیک قرار می گیرید از "پکیج سلامت در 5 گام" برخوردار می شوید که به صورت رایگان دراختیارتان قرار می گیرد. محتوای این بسته شامل: 


1-دفترچه خودآموز

2-آموزش آرام بخشی(CD)

3- کاربرگ

4-اجازه ندهید اضطراب آزارتان دهد(CD),

5-بروشور


 لازم به ذکر است که آثار صوتی ما در فضای مجهز صدابرداری خودمان ویرایش می شود و نسخه های بروز تری از آن متناسب نیاز هر مراجع تهیه گردد. 

-کسانی در جلسات درمان نمی توانند حضور داشته باشند ولی تمایل دارند از این بسته آموزشی استفاده کنند با کلینیک تماس حاصل نمایند.



تماس با کلینیک: 02177249607


صدای مشاور: 9099071164


تماس از  تلفن های ثابت تهران و شهرستان همه روزه و ایام تعطیل