کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

خیانت زناشویی

 


میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)



افسوس و صد افسوس که پیمان شکنی تو...


خیانت یا عهد شکنی زناشویی، نوعی درگیری جنسی،عاطفی، یا عاطفی –جنسی با فردی غیر از همسر است که از او پنهان می شود و ویژگی اصلی آن رازگونه بودن آن است.

رابطه جنسی با فردی دیگر غیر از همسر ، یک عامل پیش بینی کننده مهم برای طلاق می باشد. که موجب پدید آمدن احساس های از افسردگی و خشم، ناامیدی  و عدم اعتماد به نفس  و احساس بی ارزشی  در همسر زخم خورده می گردد.

یک ناراحتی مهم تجربه شده به وسیله همسر زخم خورده، وسواس های فکری و غیرقابل کنترل است که آنقدر شدید و غیر قابل کنترل می شود که می تواند عملکرد روزانه و تمرکز فرد را مختل کند.

آسیب دیگری که در زمان کشف رابطه جنسی همسر با فرد دیگر آشکار می شود تغییر در باورهای فرد نسبت به همسر و ارتباط با او است. شخص نمی تواند اعتماد بیشتری نسبت به همسر خود داشته باشد و در ارتباط با او احساس امنیت کند.

همچون بسیاری از پدیده های اجتماعی عوامل متعددی درعهدشکنی زناشویی نقش دارند،ویژگی های شخصیتی و فردی، عوامل مربوط به رضایت مندی زناشویی از آن جمله هستند.

اما در این بحث مختصر قصد داریم به ویژگی های شخصیتی بپردازیم که می تواند پیش بینی کننده روابط بعد از ازدواج و آسیب هایی همچون عهدشکنی یا همان خیانت زناشویی بشود.

پژوهش هایی که در ده سال اخیر انجام گرفته نشان می دهد :


-افراد دارای سبک های شخصیتی تکانشی(افرادی که بدون تامل و فکر، در لحظه تصمیم می گیرند؛

-افراد با اعتماد پذیری پایین؛

-افراد روان نژند؛

-افراد با وجدان گرایی کمتر به احتمال بیشتری درگیر روابط  فرازناشویی می شوند؛

همچنین افراد با اصول جنسی بی بند و بارتر

-افراد بدون داشتن پایه های ایمانی و اعتقادی، افراد کم سال نیز در زمره افرادی هستند که می بایست قبل از پیوند زناشویی به آن توجه کرد،

احتمال بیشتری دارد تا معطوف به عهدشکنی زناشویی شوند.

 

از کجا می توان این ویژگی ها را در افراد شناخت؟

مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره با زوجین یا دختران و پسرانی که قصد ازدواج دارند ، در صورت لزوم انجام آزمون هایی که به شناخت ویژگی های شخصیتی طرفین کمک می کند، می تواند راهگشا باشد.
البته لازم به ذکر است در صورتی که پیشنهاد فوق پیش از ازدواج و در دوران آشنایی صورت پذیرد می تواند رابطه زناشویی را از بیاری مخاطرات مصون نگه دارد.

 

پذیرش کلینیک: 02177249607

صدای مشاور:9092301285

خودشناسی در روابط بین فردی

ای تو در پیکار خود را باخته...    



نوشته :میرموسوی


در اندیشه بسیاری از بزرگان فرهنگ و ادب ،"انسان و نوع رفتارش" همواره مورد نظر بوده است همچون مولوی که بر این اندیشه است که تا انسان به شناخت از خویش و هویت خود نائل نشود، نخواهد توانست به درک درستی از زندگی اجتماعی و روابط خود با دیگران برسد.

ای تو در پیکار خود را باخته               دیگران را از تو خود نشناخته

یکی از انواع ارتباطات از زبان مولانا ارتباط انسان با هم نوع خود است. مولانا شرکت در اجتماع و بهره برداری از فواید حضور در میان مردم را از ضروریات پیمودن راه کمال می داند. روزی از ابوسعید ابوالخیر سوال شد آیا کسانی که از غیب اخباری را می دانند، عارف و پاکبازند؟ وی پاسخ داد عارف واقعی با مردم راه می رود؛ در معابر قدم می زند و با مردم به گفتگو می پردازد.

بنابراین از حکایت فوق چنین بر می آید که در سایه چنین ارتباطی با دیگران است که مسیر خودسازی پیموده می شود.

از این رو خودشناسی عبارت است از آگاهی لحظه به لحظه فرد نسبت به حالات رفتاری و روانی خود (کودکانه، بالغانه، والدینی)  و این که خودشناسی مقدمه ارتباط موثر با دیگران است به ویژه روی سخن مان روابط پیش از ازدواج است .زیرا به رغم تفاوت های فردی،انسان ها ویژگی های مشابه زیادی دارند.برای مثال ،هر انسانی نیازمندحفظ و تقویت عزت نفس خویش است و تخریب عزت نفس در هر فرد از سوی دیگری، که معمولا در زندگی زناشویی و در بین همسران ناسازگار نیز زیاد پیش می آید، موجب احساس حقارت شدید و در نتیجه، اضطراب و ناسازگاری در طرفین خواهد شد.

افرادی که خودشناسی مناسبی دارند در تعامل با سایرین شناخت بهتری نسبت به خود دارند وکنترل بیشتری روی رفتارهای خود نشان می دهند و در هنگام تعارضات بین فردی، تامل، تدبر کافی را برای حل مشکل دارند؛ به عبارتی از مهارت حل مساله آگاهند و تا آن را به کار نگیرند ،تصمیمی نسنجیده نمی گیرند.

مشاوره تلفنی پیش از ازدواج:9092301285

خط کشوری مشاوره تلفنی: 9099071164

(تماس از تلفن های ثابت بدون پیش شماره همه روزه و ایام تعطیل)

پذیرش حضوری:


02177249607

 

تلفن روانشناسی و مشاوره پیش از ازدواج

در ایام هفته، حتی تعطیلات از راه های دور و نزدیک 

با 

صدای مشاور 

دیگر تنها و بی پشتوانه نمی مانید، دیگر محنت ها و رنج ها را در دل نگه نمی دارید.

از هر جای ایران فقط با یک تماس

برای ساکنان تهران:
9092301285
9092301726

و 

تلفن روانشناسی برای ساکنان شهرستان های دور و نزدیک

02177204357

تماس بگیرید تا نحوه ارتباط و دریافت امکان راهنمایی را برایتان فراهم کنیم.