کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

هدف از کار کلینیک مشاوره و روانشناسی

 

با سلام به خوانندگان وبلاگ

لازم می دانم توضیحی در خصوص روال کار این وبلاگ بدهم شاید هم برای افکار عمومی و هم برای همکاران روانشناس!!!

هدف این وبلاگ در وهله ی اول اطلاع رسانی عمومی از مشکلات و چالش های بین اشخاص در زندگی روزمره ، ارتباط های بین فردی آنها ، آموزش و یادآوری برخی نکات اصلاح کننده ی این مشکلات هست.

طبیعتا هدف بعدی جذب مراجع کننده است اما شاید برخی تصور کنند که درج مکرر شماره تلفن های کلینیک و صدای مشاور ناشی از رقابت بر سر این موضوع است؛ خیر؛ درست است که هدفی برای افزایش بازدید وجود دارد. اما علت اصلی تکرار تلفن محدودیت قالب وبلاگ هست که اگر تکرار نکنیم و زیر هر پست و در قسمت برچسب ها نوشته نشود مخاطبی که قصد مراجعه دارد با باز کردن صفحه فقط متنی می بیند که شاید رغبت یا فرصتی برای مطالعه نداشته باشد و به دنبال مراجعه فوری باشد. و از محدودیت های قالب وبلاگ این است که جایی برای درج ثابت مشخصات که به طور ثابت در معرض دید باشد وجود ندارد.

 شاید بپرسید که چطور از عنوان وبلاگ برای درج شماره تلفن استفاده کرده اید؟ پس فضایی هست. پاسخ این است که در چند روز گذشته بلاگ اسکای ظاهرا دچار اختلالاتی شد که صفحات باز نمی شدند به همین منظور شماره تلفن را در عنوان گذاشتیم که دست کم در سرچ گوگل  دیده شود.

و نکته آخر شاید برخی تصور کنند که اگر در کار کلینیک خللی وارد شود این وبلاگ با شماره تلفن ها کارایی ندارد و از اعتبار می افتد.  در پاسخ لازم به ذکر است که خیر؛ چنین نیست بلکه هدف نهایی افزایش آمار بازدید کننده هاست تا در آینده و در صورت هر گونه خلل در کار کلینیک و تنها در این صورت، هدف وبلاگ از اهداف اعلام شده به

-افزایش آگاهی افکار عمومی،

- معرفی خدمات مشاوره مراکز سطح شهر؛

سوق دادن افکار عمومی مردم به اینکه کجا مراجعه کنند، تغییر جهت داده می شود.

از سوی دیگر در آینده نزدیک همه ی مطالب وبلاگ، چه کلینیکی در کار باشد چه نباشد به پروژه ی سایتی انتقال پیدا می کند که آن پروژه هدفی دیگر را دنبال می کند.


با سپاس 

میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)

 

تحلیل شخصیت در ازدواج


نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


تحلیل شخصیت در ازدواج


داشتن تصویری روشن از خودمان، خلق و خو، عادت های رفتاری و طرز رفتارمان در محیط کار و با خانواده ی خود برای خودمان وهمسرآینده ضروری است.

اغلب جوان ها فکر می کنند خود را خوب می شناسند و نیاز به خودشناسی و گذاشتن وقت برای تحلیل دقیق تر شخصیت و رفتار خودشان نیست اما واقعیت این است که در مواجه با موقعیت های دشوار زندگی، پختگی در این واکنش ها حرف اول را می زند:

نحوه توجه به همسر

شناخت از همسر، احساس ها و انتظارات او

مهارت در گفتگو

نحوه حل مشکلات خانواده ی طرفین

تشخیص رفتار و تصمیم گیری مناسب در مشاجره ها،

نقاط ضعف خود و همسر در مشاجره ها و مدیریت تنش

همه و همه به آمادگی های روانی و تجربه زوج ها بر می گردد. پس با وجود اینکه این تجربه در کلینیک ها و مراکز مشاوره کمی برای افراد هزینه بر است اما توصیه می کنیم این فرصت را از خود دریغ نکنید.

پذیرش کلینیک: 02177249607

مشاوره تلفنی: 9092301285

مهارت های ارتباطی در زندگی زناشویی

میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


حساب "روز مبادا" را داشته باش

وقتی با وجود تلخی های زیاد اصرار به ماندن در رابطه داری، وقتی با وجود اینکه رویمان به هم باز شده باز هم دم از عشق می زنی، ماندن چه سود؟ زمانی که خانواده ها گفتند برای هم مناسب نیستیم ولی تو باز هم خواستی ادامه دهی؛ یا  نه... یادت می آید مادرم مخالف رابطه ما بود؟ شش ماه تلاش کردم تا نظرش جلب شد. وقتی اختلاف نظر را به خانواده ها کشاندی، آن را هم یادت می آید؟ دو تا خانواده را به جان هم انداختی! به راحتی جلو مادرم دم از طلاق زدی!

آن روزی که دستت را روی من بلند کردی حتی به پدرم بی احترامی کردی!

آن روز و آن روزها را یادت هست؟ فکر نکردی دو خانواده وصلت کرده اند، نمی توان رابطه را با آنها قطع کرد، رفت و آمد را کنار گذاشت؟ حال به هر مناسبتی قرار است رو به روی هم بنشینیم. راحت است؟ نه، کاملا دشوار.

فکر نکردی به هر حال زن و شوهر دعوا دارند، با هر دعوایی همین والدین دلشان می لرزد و یاد خاطرات تلخ زنده می شود.

این چه وصلتی است؟ حساب این روزها را کردی؟ قرار بود کسی را انتخاب کنم که حسابش دقیق باشد!


پذیرش کلینیک:02177249607

مشاوره تلفنی:9092301285

تلگرام کلینیک: farjamclinic@

مهارت های زناشویی در سفر

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس)


مسافرت تجربه ای سخت و حرفه ای


تعجب می کنم می بینم دختر و پسرهای جوان که تازه ازدواج می می کنند خیلی راحت فرمان را می چرخانند به همراه خانواده همسر، می زنند به جاده شمال و یا هر جای دیگر


صبر کنید کمی هم دیگر را بهتر بشناسید، درست است که گفته اند سفر برای پخته شدن هر خامی لازم است ولی با وجود هزینه های بالای ازدواج و تعهداتی که دو طرف برای هم و خانواده ها قائل می شوند هر تجربه ای بلافاصله پس از عقد توصیه نمی شود.


هنوز مهارت های ارتباطی زن و مردی کامل نشده که نیاز به گذشت زمان دارد و حوصله و تمرین؛ در حالی که سفر موقعیتی است پیچیده که غیر از چالش های پیش رو، مدیریت واکنش ها در مقابل همسر و خانواده های دو طرف گاه به پیچیده تر شدن اوضاع می انجامد و افراد اگر در سن کمی ازدواج کرده باشند و شناخت کافی از همسفران نداشته باشند طبیعتا تحمل پایین و از کوره در رفتن می تواند لطمه زیادی به رابطه بزند و به تلخ شدن تجربه مسافرت منجر شود.


توصیه می کنم خیلی سریع به مسافرت های دسته جمعی نروید. زن و مرد خودشان را جمع و جور کنند کلاه مان را به هوا می اندازیم. این موضوع اگر تنها به همین شکل مدیریت شود بسیاری از دعواهای زناشویی پس از سفر یا حین مسافرت کاهش پیدا می کند.


پذیرش: 02177249607


صدای مشاور: 9092301285


مشاوره تلفنی کشوری: 9099071164

اجرای آزمون های پیش از ازدواج


نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


واقعیت هایی در مورد آزمون های پیش از ازدواج


گاهی در مشاوره های پیش از ازدواج به مراجعان پیشنهاد می شود آزمون بدهند، تست هایی که معمولا به تست ازدواج معروف هستند.

آزمون های شخصیتی که برای این منظور استفاده می شود چند فایده دارد:


  - کمک به درک بهتر مشاور از دختر و پسر می کند.

  - میزان آمادگی مراجعان برای ازدواج محک زده می شود.

  - تفاوت ها و شباهت های مراجعان و میزان اختلاف آنها بررسی می شود.


از این رو توصیه می شود این تست ها انجام شود و افراد حتی به این طریق به خود فرصت تحلیل شخصیت و خودشناسی می دهند.


یک باور اشتباه:

برخی مردم تصور می کنند ما از طریق آزمون می توانیم بفهمیم که آنها خوشبخت می شوند یا خیر؟

این سوال نادرست است و احتمالا پاسخ آن را باید در ته فنجان قهوه و نزد فالگیر جستجو کرد!! و نه مراکز مشاوره؛ مشاور می تواند مواردی را که ریسک رابطه را بالا می برد و خطرناک می سازد از طریق آزمون و مصاحبه ای که با دختر و پسر دارد تشخیص دهد. مگر موارد خاصی باشد که بخواهد با جدیت تمام از ازدواج نکردن دو نفر با هم دفاع کند.


پذیرش کلینیک: 02177249607


مشاوره تلفنی: 9092301285