ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
میرموسوی
(مشاور و موسس کلینیک)
مداخله در بحران
در برنامه ریزی برای مداخله در بحران هایی مثل همین سانحه ی فرو ریختن ساختمان پلاسکو، توجه به عامل فوریت بسیار مهم است.
فوریت، بر زمان تاکید دارد.
هر چه مداخله ها از نظر زمانی نزدیک به محل حادثه باشد اثر بخشی بیشتری دارد. درست مثل تجربه ی ما در مناطق نفتی؛ در یک جزیره کوچک دسترسی به خدمات سریعتر است و در واقع خدمات امدادی و روانشناختی، خود به خود نزدیک به حادثه و شخص دچار بحران قرار دارد این موضوع حتی موجب احساس امنیت خاطر پرسنل می شود.
اگر در مشاغل سخت، یا مکان هایی که احتمال حوادث در آنها بیشتر است تا زمان کاهش ریسک و ایمن سازی، خدمات حمایتی و پشتیبانی در همان محدوده مستقر باشد موجب خدمات رسانی سریعتر و کاهش تلفات می گردد.
صدای مشاور: 9092301285
پذیرش کلینیک: 02177249607