کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

ازدواجهای خطرناک


امین میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)

خدمات تخصصی مشاوره: 02177249607


چه کسانی برای ازدواج یا ادامه زندگی مشترک مناسبِ هم نیستند!؟


*کسانی که از خانواده سنتی هستند و خودشان هم با افکار سنتی زندگی می کنند اما شخصی را برای ازدواج انتخاب می کنند که برخلاف افکار و سبک زندگی شان است و مطابق روز لباس می پوشند و در حجاب و رفت و آمد راحت هستند.

ایجاد محدودیت و کنترل کردن همسر از رفتارهایی است که فرد سنتی در قبال همسرش نشان می دهد. اما اگر بگویید شوهرم مذهبی یا سنتی نیست، اما محدودیت زیادی اعمال می کند، اینجا شما با ویژگی های شخصیتی ناسالمی مواجه هستید مثل تکبر، خود را برتر دانستن، افکار و عقاید خود را درست دانستن، مشورت را نپذیرفتن و در مجموع سلطه گری

که این گروه اگر همچنان روی عقاید خود پافشاری کنند دیر یا زود از چرخه ازدواج خارج می شوند...

 و یا مدتی با نارضایتی زندگی شان ادامه پیدا می کند.

متاسفانه در اقشار تحصیل کرده هم به چشم می خورد و خانم هایی که قصد ازدواج دارند توصیه می شود حتما به تحصیلات، تخصص و نوع شغل آقایان توجه کنند!

در یک مثال، کسی که هوش نظری بهتری نسبت یه هوش عملی دارد، قاعدتا در مهارتهای عملی توفیقی ندارد و برعکس، کسی که مهارت های عملی و در نتیجه هوش عملی خوبی دارد، اما در قسمت نظری ضعیف است، ممکن است درک درستی از حساسیت های عاطفی نداشته باشد و زندگی را در تامین مخارج، خلاصه شده ببیند همسر این افراد اگر شخص حساسی باشد، زندگی رضایت بخشی را تجربه نخواهد کرد، ولو امکانات مالی تامین باشد.


حال سوال این است که آیا همه این موارد به طلاق منجر می شود و کاملا ناامید کننده هست؟

پاسخ این است که خیر، اما اگر اهل مشورت باشند و دیدگاه مشاور را بپذیرند و به آن بخش از آموزش های مهارت های زناشویی توجه کنند و بازخورد چنین توجهی، تغییر باشد، امکان تفاهم وجود دارد.


*رفتارهایی که نشان دهنده مذهب اشخاص هست، مثل حجاب، چیزی نیست که بر سر آن مبارزه کرد.

کسانی را می بینیم که مشکل شان این است که روسری یا شال همسرش کمی عقب رفته، یا مانتویی که اکنون پوشیده نسبت به لباس قبل، تنگ تر است. اینها نزد مشاور می آیند که بفهمند، حق با کیست؟

پاسخ این است که بحث بر سر این مسائل نیست، بلکه دو نفر در اصل موضوع با هم اختلاف نظر دارند، کسی که برای چنین چیزی حساسیت نشان می دهد، درکی از زندگی مشترک و مسائل آن ندارد و همان بهتر که با اشخاصی زندگی کنند که مثل خودشان فکر کنند.


*کسانی که در سن بسیار پایین ازدواج کرده اند و اکنون که صاحب فرزند شدند، هنوز در سن جوانی هستند (روی سخنم با خانم هاست) اما ناراضی اند!

افرادی که این نارضایتی را با این جمله ها تجربه می کنند که:

خیلی زود ازدواج کردم.... از زندگی چیزی نفهمیدم.... هم سن های من الان تازه دوران خوشی شان است، شوهرم از دوستان ایراد می گیرد، مانتو جلو باز نمی توانم بپوشم.... مگر در قرون وسطی زندگی می کنیم....

این گروه معمولاً کارشان از مشاوره گذشته و در رابطه شان جایی برای ایجاد تفاهم باقی نمانده.

برای همین موضوع است که اکنون هم کسانی که می خواهند در سن کم ازدواج کنند باید نیم نگاهی به آینده و تغییرات فرهنگی و اجتماعی جامعه داشته باشند!


 پذیرش کلینیک مشاوره شرق تهران: 02177249607


نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد 20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد