کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

اضطراب یک هیجان موذی....



نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


اضطراب یک هیجان موذی....

 

این روزها خیلی می بینیم که افراد مبتلا به اضطراب دارو مصرف می کنند یا می شنویم که به توصیه دوستان و آشنایان دوره ی یوگا و کلاس هایی از این قبیل می روند.


ما هم مخالف این برنامه ها نیستیم اما لازم می دانم برای افزایش اطلاعات خوانندگان این صفحه که احتمالا در مورد اضطراب جستجو کردند و به صفحه من رسیدند مطلب مهمی را بنویسم و آن اینکه باید ببینید قبل از هر اقدامی اضطراب شما چه شکلی است؟ چطوری می شوید که به من مشاور می گویید مضطربم؟


خیلی ها می گویند کلاس یوگا رفتم و خیلی خوب بود اما مدتی است دوباره اضطراب به سراغم آمده(در اینجا منظورم اضطراب شدید است) و من هم می گویم: چرا که نیاد؟


هر اضطرابی را نمی توان با یوگا برطرف کرد.


وقتی یک نفر درگیر اضطرابی است که نگرانی ویژگی مهم آن است، وقتی با کسی مواجه ام که در طول روز درگیر "افکار تکرار شونده" در مورد آینده و نگرانی  و سوالات چی میشه اگه.... نکنه فلان اتفاق بیفته...... اگه مهمونا از پذیرایی بدشون اومده باشه.... نکنه بچه ام که امسال رفته مدرسه از این بیماری های واگیردار بگیره.... و از این قبیل افکار که در صورت ادامه، سرزندگی و شادابی رو از آدم می گیره و خستگی و کاهش تمرکز و سایر علایمی که در نوشته های پیشین ذکر شد، به ارمغان می آورد.


از این حال و روز انتظار درمان به روش یوگا نداشته باشید.

 

اگر فکر کنم آنقدر اوضاع وخیم نیست که اول دارو بخواهید، فقط به "تکنیک های شناختی" فکر کنید اصطلاحا ما می گوییم "شناخت درمانی" چون درمانگر با شناخت و افکار شما "دست به یقه میشه" و تا چرخه این افکار رو متوقف نکنه دست بردارتان نیست. روش های دیگر شاید صرفا مسکنی باشند برای لحظاتی.


پس شروع کنید....



مشاوره تلفنی تهران و شهرستان: 9099071164

(تماس همه روزه و ایام تعطیل از ساعت 9 صبح الی 11 شب)

پذیرش کلینیک: 77249607


باز هم تکرار می کنم ممنون میشم در صوت تمایل به استفاده از مطالب این وبلاگ و سایر محیط های تحت مدیریت نگارنده ذکر نام و نشانی نگارنده را از قلم نیندازید.  


سپاس از شما خواننده گرامی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد