کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

کلینیک مشاوره شرق تهران02177249607

وبلاگی با هدف اطلاع رسانی درباره راهنمایی و مشاوره تلفنی، دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور - شرکت نفت)

نوروفیدبک در درمان اضطراب


میرموسوی(موسس کلینیک)


اضطراب یک حالت نگرانی و تشویش ذهنی است که با علائم بدنی (مانند تعریق، ضربان قلب)، علائم فکری و شناختی (مانند خطر ) و علائم رفتاری (مانند خودداری از مواجه شدن با موقعیت ها) همراه است. اضطراب در حالت های شدید و مزمن خود می تواند بسیار ناتوان کننده و آزاردهنده باشد. بعلاوه اضطراب در صورت عدم درمان می تواند به بیماری های دیگری همچون افسردگی و بیماری های جسمی و گوارشی منجر می شود.


نشانه های اضطراب درمان نشده عبارت است از : اختلالات حافظه و کاهش تمرکز حواس ، از خواب پریدن شبانه و به خواب نرفتن، احساس کسالت در طول روز به دلیل نداشتن خواب کافی شبانه،  بیماری های جسمی مانند بیماری قلبی، گوارشی، سردرد، تپش قلب، عرق کردن کف دست و پا، احساس سستی و ضعف


بسیاری از افراد متاسفانه علایم بالینی فوق را گزارش می دهند این یعنی بیماری اضطراب در فرد بیمار شدت گرفته و به موقع نسبت به درمان آن اقدام نشده است.


نکته؛ اگر فرد مدت طولانی است با علایم فوق روبروست و به شدت و با تکرار زیاد همراه است بهتر است جهت درمان دارویی اقدام کند و نزد متخصص وروان پزشک برود. به محض کاهش نشانه های بیماری،  درمان های شناختی و نوروفیدبک را شروع کند تا خیلی زود جایگزین دارو شود. به خصوص اگر افکار نگران کننده دارد و نمی تواند بر افکار پریشان خود غلبه کند و تمرکز لازم را داشته باشد درمان شناختی و نوروفیدبک لازم است.


نوروفیدبک خوشبختانه عارضه ای ندارد و یکی از فعالیت های درمانی آن افزایش موج آلفا در مغز است که در حالت اضطراب، فعالیت آن مختل می شود. نتایج پژوهش های داخلی و فعالیت های چند ساله کلینیک ما نشان داده نوروفیدبک با کار روی موج تتا و آلفا توانسته نشانه های بالینی اضطراب را کاهش دهد و افراد راحت تر با چالش های زندگی ، امتحانات و کنترل هیجان مواجه شوند.


تلفن های تماس برای کسب آگاهی بیشتر:


02177249607


صدای مشاور در تهران: 9092301285


صدای مشاور خط کشوری: 9099071164


(تماس از تلفن ثابت بدون پیش شماره)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد